tisdag 6 juli 2010

Förlossnings berättelse...

Chockad Mamma:)
Stolt Pappa!!:)


Kl 16.30 började jag känna lite hugg i magen....men tänkte inte mer på det! Tänkte att det va falsk alarm som det varit dagarna innan. Gick och tog en dush men dom fortsatte.... Jag o Jensbörjade klocka värkarna och dom kom med 4 min imellan men varade dock bara 40 sec o va inte så intensiva.... Jens tvingade mig att ringa till förlossningen och hon sa att jag själv fick välja om jag ville komma in eller inte..... Det ville jag INTE! Kändes ju knappt något..... men hon skrev att vi skulle komma så såsmåningom. Gick o la mig en stund och då kom dom med 6 min mellanrum men varade över minuten kändes betydligt mer....men så fort jag var uppe o gick så avtog dom! Jens ville nu att vi skulle åka in...jag tog mig en tallrik flingor o sen körde vi Moa hem till morfar. Väl framme i k-krona så kändes det som vi skulle få åka hem igen....kändes knappt något alls!! Men kom in i inskrivningsrummet 21.50 o va då öppen 4cm :O Efter in hinnsvepning blev det helt plötsligt 5cm öppen! Blev på med CTG och efter bara någon minut sa det pang!! Värkarna var helt plötsligt toppade o jens tyckte det va jätte kul o säga till mig när det skulle komma en värk!! KÄNDES NOG!!:) Men hon var klar att komma.... huvudet var fixerat så nu vardet bara o vänta! Fick på mig dom sexiga kläderna och traskade sen in på rummet vi fick..... Hann bara sätta mig ner så va jag tvungen att gå på toa.....sen in o sätta mig igen så 23.30 Kom en jättevärk så jag bad om att få lustgas.....efter det kommer en värk till och den vill inte släppa.....jens han ringer efter BM och 23.46 tar dom vattenet!! 23.48 kommer krystvärkarna!!
Och 23.58 Kommer våran lilla Ella!!:)

Så det tog endast 2 timmar från vi kom in tills hon va ute=) När hon väl ville komma så gick det fort!! Blev inte syd eller något men varje gång dom tryckte på mig o jag fick ont så skrek ella!! Mor o dotter band!!:D Tur att Jens fick mig till att åka in!! Hem åkte vi efter frukost dagen efter....skönare att sova hemma och Jens fanns ju som passade upp på oss så bra! Älskar dig hjärtat!!!

Nu idag 13 dagar efter kan jag ännu inte fatta att hon är här att allt gick så fort och att allt har gått så bra!!

LYCKLIG!!!!

1 kommentar:

  1. myyysigt<3<3..hon är en underbar bebis lilla Ella<3<3

    SvaraRadera